Hemmes on Tour Down Under

Voordat de reis begint...

Je kunt natuurlijk moeilijk zomaar in een vliegtuig stappen en vertrekken. Er moet daarvoor nog wel wat gedaan worden.

Alvorens te kunnen gaan reizen, moest eerst mijn kamertje in Wageningen worden ontruimd. Dat betekende dus een hele hoop klein spul door mijn handen laten gaan, redelijk wat weggooien en vooral heel veel stof happen. Ik was nu niet echt bepaald de beste schoonmaker, wat wil zeggen dat ik op sommige plekken nooit gekomen ben. En verhip, bleek ik toch een hele boel (bier)glazen te hebben! Die hoef ik dus voor mijn volgende onderkomen niet meer aan te schaffen. Vervolgens heb ik samen met mijn ouders en mijn tante alles in zo'm mooie gele boedelbak verhuisd. Het meeste kon gelukkig bij mijn tante op haar zolder. De verhuizing verliep lekker vlot, dus zonder enige tegenslag stond die mooie bak 's avonds al weer bij het tankstation waar we hem gehuurd hadden.

Voordat ik mijn kamertje verliet, hadden we uiteraard een afscheidsdiner. Praktisch alle huisgenoten waren er, wat ik erg leuk vond. Dat wat betreft Wageningen. Naast verhuizen komt er bij het voorbereiden natuurlijk nog wel wat meer kijken. Gedurende een dik half jaar heb ik her en der verhalen gehoord van mensen die mij voor gingen (Marieke, David en Roel bedankt). Dit leverde een aantal tips op over wat wel en niet te doen, en wat wel en niet te mee te nemen. Daarnaast moest ik nog een hoop dingen wel kopen, waaronder uiteraard een goede backpack. Een vriendelijke oud-backpacker (ben haar naam kwijt) stond mij bij, maar Nico smeerde mijn ouders en tante (die betaalden, nogmaals dank) een dubbel zo dure aan. Het zit wel goed overigens.

Een computer is bij het voorbereiden tegenwoordig zo'n beetje van levensbelang. Leuk, zeker als die van jou het begeeft! Aaah!!! wat nu? Gelukkig had mijn vader nog een oude pc staan en was mijn goede vriend Gerbert zo vriendelijk mij meerdere malen bij te staan. Hierdoor kon ik vanaf mijn eigen pc zaken regelen (hotel, vluchten, visum) en kopen (iPod). Tot vlak voor vertek nog een hoop muziek van het netwerk getrokken in Wageningen, dus ik ben met 23Gb aan muziek wel even zoet. Dat volgooien van die iPod was ook een hele toer, maar gelukkig lukte het de dag voor vertrek. Anders had ik wel een erg duur veredeld foto-opslagapparaat gehad.

Uiteindelijk was het dan zover. Alles ingepakt, de reis kon beginnen.

Reacties

Reacties

Pa Martin

Nu de site in de lucht is zijn we in spannende afwachting van jouw reisverslagen.
Straks jouw verhalen over Nieuw-Zeeland en wij laten jou weten hoe het in Botswana en Zuid-Afrika was.

goede reis verder

Kor & Yvonne

Jasper,
Geweldig zo'n reis. We blijven je op de voet volgen. Geniet er met volle teugen van. Dit is 'once in a lifetime' en komt dus nooit weer.
Hou je haaks en we lezen je berichten wel.
Groeten uit Berlicum

Marloes

Jasper, leuk joh! Ik zal je website in de gaten houden. Veel plezier en pas goed op jezelf:)-
Heb al plezier gehad van de eerste foto's. Anton, heb je je haar geblondeerd of leek dat zo op de foto?

ome Ali

He Hemmes! Supergaaf man, zo'n reis maken. Hebben we het daar over gehad tijdens de bbq in Drunen? Kan het me niet meer herinneren, maargoed. Maak er iets moois van en ik zal af en toe s kijken wat je aan het uitspoken bent!
Groeten uit Nimwegen, Allart

Klaartje

Leuk, je site online!! Lijk je toch een beetje dichterbij en kan ik helemaal volgen wat je daar allemaal beleeft!

Veel plezier en geniet ervan.

Dikke knuffel
Klaartje

Germaine

Hai Jasper,

echt heel gaaf wat je gaat doen! Ik wens je heel veel plezier en ik houd je site in de gaten.

Groetjes Germaine

willem

Hey jongen,

Lang niet gesproken, maar via deze weg wil ik je heel veel plezier wensen. Tis me nog niet helemaal duidelijk waar je allemaal naar toe gaat, maar als je wat info over de andere kant van de wereld wilt weten, heb ik misschien nog wat info.

Succes en veel plezier!

Willem

Pjotrski

He Jasper,

Langs deze weg heel veel plezier in den verre landen!! Je site staat bij de favo's dus ik houd je in de gaten.

Gr
Pjotr uit het verre Hilversum

Ome Rinus

Hé swa,

ook ik heb van dit alles niks vernomen. Maar ziet er goed uit allemaal, geniet ervan.


Wibke

Hoi Jasper,

Ik wens je heel veel plezier in Singapore en straks in Nieuw-Zeeland (gelukkig wat kouder ;-)
Ik ben al benieuwd naar jouw foto's!
Geniet van jouw reis!!!

Groeten uit Berlijn
Wibke

Lianne

Hee Hemmes, heel veel plezier in singapore.... Schijnt erg mooi te zijn....Leuk n eigen pagina, ik zal je site af en toe bijhouden.
Groetjes je oude menzis-collega Lianne

Elke

Hee Jasper,
Gaaf dat je je droom waar gaat maken!
Goede reis, doe voorzichtig, maar vooral
heel veel plezier en geniet ervan!
Groeten, Elke

Gerbert

Japs, doe lekker rustig aan als je in Nieuw-Zeeland zit, want je hebt alle tijd... In Singapore heb je wat minder tijd, daar zal het allemaal wel iets drukk(end)er zijn. Hou je haaks en denk erom, volgend jaar weer F1/A1GP at my place!

Rudi, frida, jori en timo

Hoi Jasper,
We hebben aan je gedacht op de dag van je vertrek want de 26ste was het ook nog de verjaardag van Timo. Ja, je jongste neefje is ook al weer 13 jaar.We houden je site goed in de gaten want we zijn natuurlijk allemaal reuze benieuwd naar al die verre oorden. Tot nu toe zijn wij niet verder dan Italië gekomen. Geniet van alle nieuws en moois. Veel liefs, Rudi, Frida, Jori en Timo

Neeltje en Nienke

Hee Hemses.....
Wij dachten wij gaan eens even kijken hoe het met onze Jasper voor staat. Zo te zien gaat het goed en de kamer is in ieder geval leeg gekomen. Als het goed is zit je nu in singapore we zijn benieuwd naar de foto's. Wij wensen je heel veel plezier en succes.
Je oud Menzis collega's P.S. heb je wel gezien dat je de verjaardag van je neefje gemist hebt oh oh oh

Neeltje en Nienke

Neeltje heeft erg gelachen om ali osram.......... Dank je wel

Marieke

Hemmes!
Daar ga je dan!

Maak er iets moois van en doe van alles wat ik niet zou doen :)
Ik hou je in de gaten!

Enjoy!

Groetjes,
Mariekske

Annelien

He Hemmes, net al enkele ex-collega's kan ik natuurlijk niet achterblijven, bij deze dus. Waarschijnlijk zit je momenteel in Singapore, hopelijk zien we snel enkele foto's (hint!!) In ieder geval heel veel suc6 en je website link is door gestuurd over de afdeling, hahaha.
In ieder geval heel veel suc en de groeten namens je oude collega's van menzis.

PS de wuppies leven helemaal op, hemmes is weg, dus verstoppen is niet meer nodig.

Martijn

Jasper,

Ik zal je de komende tijd 's avonds niet meer tegenkomen voor dijkgraaf. Ik kijk uit naar je spannende en mooie verhalen. Geniet van alles en laat alles op je afkomen.
Heel veel succes aan de andere kant van de wereld en we zien elkaar na afloop van jouw grote avontuur.
Geniet nooit met mate...

René en Marie-José.

Waarschijnlijk zit je rond deze tijd ergens in Nieuw Zeeland. Helemaal aan de andere kant van deze aardbol, geweldig!! Goede reis en geniet van alles wat je tegen komt.
We houden je side in de gaten.
Heel veel groeten!

Ronald

Heey Hemmes,

Leuk man dat je nu eindelijk het land uit gaat! ;) Ik neem aan dat je wel wat muziek van Rory Gallagher op die i-pod hebt geslingerd die je bij ons redelijk vaak moest aanhoren... :D

Veel plezier enne goede reis, ow ja de T staat altijd klaar op Elderhoeve!

Gr Ronald

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!